Henrie en Carmen Oomen

Mijn naam is Carmen Oomen, een niet geboren, maar wel getogen Nijmeegse.  Op 18 augustus 2008 begon ik mijn eerste werkdag bij Tellcom Teleservice en ging mijn loopbaan in de antwoordservice van start. Na de nodige omzwervingen werd uiteindelijk vanuit Tellcom in 2015 Antwoordservice Nijmegen geboren en in 2016 kregen mijn man Henrie en ik de kans het bedrijf over te nemen. Het mag duidelijk zijn dat wij dat dan ook hebben gedaan.

Met enorm veel plezier neem ik inmiddels al 10 jaar de telefoon aan voor verschillende soorten bedrijven in alle soorten en maten. Voor de één ben ik een veredeld antwoordapparaat, voor de ander de volledige front-office en voor weer een ander de linker én de rechterhand. Geen dag is het zelfde, want geen gesprek is het zelfde, het is bij ieder telefoontje weer een verrassing wat je aan de telefoon gaat krijgen en dat maakt mijn werk zo leuk om te doen. Naast het beantwoorden van de telefoon verricht ik voor een aantal klanten ook het één en ander aan administratieve en ondersteunende werkzaamheden. Daarnaast vind ik het ook heerlijk om zelf alle benodigde technische werkzaamheden te verrichten die bij een antwoordservice horen zoals bijvoorbeeld het inrichten, beheren en programmeren van onze telefooncentrale en computersystemen.

In alle diversiteit in bedrijven waarvoor ik de telefoon al jaren aanneem waren de uitvaartverzorgers altijd al goed vertegenwoordigd, deze groep is uiteindelijk als geen ander afhankelijk van telefonische bereikbaarheid. Omdat het aannemen van de telefoon heel persoonlijk is kiezen toch nog veel uitvaartverzorgers er voor meestal zelf de telefoon aan te nemen. ‘Niemand kan het zo goed als ikzelf’,  is dan het uitgangspunt. Dit levert echter vaak de nodige dillema’s op, want een uitvaartverzorger moet 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar zijn. Ik weet echter dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Toen in 2015 onze zoon Dion zeer onverwachts overleed ging ik de uitvaartwereld met hele andere ogen bekijken en ben ik me binnen de antwoordservice steeds verder gaan richten op de uitvaartbranche. Ik heb uit eerste hand ervaren dat, dat ene telefoontje naar de uitvaartverzorger één van de moeilijkste  dingen is die je moet doen bij een overlijden. Vaak is het de eerste keer dat hardop wordt uitgesproken dat een geliefde is overleden. Het is daarom enorm belangrijk dat de telefoon op de juiste manier wordt beantwoord. Ik noem dat De Drie Beren Beantwoording; niet te hard, niet te zacht, maar precies goed! Niet te warm, niet te koud, maar precies goed! Wat “precies goed” is verschilt per persoon die je aan de telefoon krijgt, daarom is het van belang dat je heel goed naar de beller luistert. Niet alleen naar wat er wordt gezegd, maar ook naar hoe het wordt gezegd. Om dat te bewerkstelligen werk ik altijd volgens het protocol van de uitvaartverzorger, maar nooit met een script. Zo krijgt het gesprek een natuurlijk verloop en zal de beller ook het gevoel krijgen gehoord te worden, terwijl ik toch alle benodigde informatie alvast noteer. Het kan tenslotte nooit de bedoeling zijn dat een nabestaande bij het melden van een overlijden het gevoel krijgt dat hij of zij de schade aan een auto aan het melden is.

Vanwege deze verschuiving is de groep klanten binnen de uitvaartbranche behoorlijk gegroeid en om ons hier verder in te ontwikkelen en te specialiseren hebben wij de beslissing genomen om alle klanten uit de uitvaartbranche onder te brengen onder een nieuwe handelsnaam.

En zo is Audias ontstaan.

Waarom Audias? Audias is het conjunctief, of te wel de aanvoegende wijs, van het Latijnse woord Audite, wat luisteren betekent en dat is tenslotte wat wij doen.


 

Spreekt onze achtergrond, achterliggende gedachte en motivatie u aan? Schroom dan niet en bel mij eens. Dan kunnen wij samen kijken op welke wijze ik u kan helpen de bereikbaarheid van uw onderneming verder te optimaliseren.

 

Contact