Na een overlijden willen vrienden, bekenden en kennissen graag medeleven betuigen aan de familie van de overledene. Een mooi gebaar wat de nabestaanden vaak veel steun geeft. Toch kan al deze goedbedoelde aandacht ook een dilemma opleveren.

 

Vooral tussen overlijden en de uitvaart staat de telefoon vaak roodgloeiend. Als nabestaande wil je iedereen graag te woord staan, maar tegelijkertijd ben je ook druk met je eigen verdriet en het regelen van de uitvaart. Een belletje, appje of telefoontje komt dan niet altijd even gelegen.  Audias heeft hier een oplossing voor. Eigenaresse Carmen Oomen vertelt:

“Al sinds jaar en dag verzorgen we met veel hart voor de zaak, de telefoonbeantwoording voor bedrijven en kleine zelfstandigen zoals ZZP’ers. Dit doen we bijvoorbeeld voor uitvaartondernemers, die moeten immers 24 uur per dag beschikbaar zijn. We merkten dat er ook vanuit particulieren veel vraag was naar hulp rond een overlijden. Daarom bieden we tegenwoordig ook voor nabestaanden een mini-abonnement aan. Hiermee geven we de mogelijkheid de telefoon(s) van de familie en/of de telefoon van de overledene naar ons door te schakelen.”

 

Met deze dienst wil Audias de nabestaanden vooral ontlasten. Alle gesprekken worden op nette, vriendelijke en persoonlijke wijze beantwoord. Terwijl de familie de ruimte krijgt om samen te rouwen en zich in alle rust voor kan bereiden op de uitvaart.  Binnengekomen berichten kunnen door de familie beantwoord worden op een tijdstip dat henzelf het beste uitkomt.

 

Meer Informatie

 

Terug